Известие

Collapse
No announcement yet.

За феновете на Sportwagon

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • За феновете на Sportwagon

    Ето една статия, на която попаднах. Не е нова, но може да има някой, който да не я е чел http://www.youtube.com/watch?v=BPzyS19PzLQ

    Отдавна е известно, че когато на някакъв предмет трябва да се дадат красиви форми най-сполучливо би било със задачата да се натовари италиански дизайнер. В автомобилната индустрия също италианците са тези, които диктуват как ще изглеждат бъдещите модели.

    Има известен вид возила обаче, от които много трудно може да се извае произведение на изкуството. Универсалните автомобили, наречени за краткост комби, са именно такъв труден за проява на фантазия обект.

    Не и за Валтер да Силва, бившия шефдизайнер на Alfa Romeo. Преди малко повече от година той извади на пазара нещо, което още дълго време ще привлича погледите върху себе си. От страниците на списанията Катрин Зита-Джоунс коментира кратко: “Аз не нося бижута. Аз ги карам.” Да Силва си позволи да създаде Sportwagon-версия - ще рече комби - на един от най-красивите модели, излизал напоследък - 156. По-голяма безвкусица е проявявал някога само султанът на Бруней, поръчвайки си Ferrari комби.

    така поне изглеждаше първоначално. След представянето на 156 Sportwagon обаче стана ясно, че всички комбита по света вече ще изглеждат много по-квадратни и по-грозни. За повечето им любители, които търсят преди всичко функционалността, това няма да е особено фатално.

    Сред автомобилистите обаче има и една друга група и именно за нея е създаден този модел. Те се възползват от предимствата на своя универсал най-много два пъти в годината и дори тогава не им е все едно как изглеждат отзад. А през останалото време искат да седят зад волана на красив спортен автомобил.

    Sportwagon е точно копие на лимузината до края на задните врати, чиито дръжки отново са скрити до малкото триъгълно прозорче. Задната част разбира се е по-различна, но няма нищо общо с ръбовете на конвенционалните комбита. Отгоре є е поставен малък, но ефективен спойлер, благодарение на който автомобилът достига отличен за вида си коефициент на въздушно съпротивление - 0.30.

    Със сигурност функционалността на 156 Sport*wagon като комби отстъпва на основните конкуренти. Вместимостта на задната част също не иска да претендира за световни рекорди. Въпреки това, колата е по-практична от който да е седан в средния клас. При необходимост багажникът може да бъде пълнен до тавана, задната седалка се дели на две части, а притежава и отвор за ски в средата. Капакът е голям, изрязан е навътре в тавана, което прави отвора по-удобен за странноформени предмети.

    Прагът наистина е по-висок от необходимото, но тежки товари и без това колата трудно би понесла - товароносимостта не е особено голяма. В двете стени на багажника са поставени малки жабки за елегантно монтиране на CD-чейнджър и навигационна система.

    Непрозрачното покривало се движи добре в релсите си, няколко практични мрежи задържат палавите вещи при спортно шофиране. От долната си страна подът е с гумено покритие, така че когато се превозват например кални маратонки, той просто се обръща.

    Добавянето на багажник на 156 се е отразило добре на пространствените размери на втория ред седалки. В хоризонтална насока не, там свободата около коленете остава ограничена. Сега обаче отзад могат да сядат и по-високи пасажери, без да си рискуват скалпа.

    Отпред е просторно във всички посоки. Седалките са сравнително меко подплатени, но са удобни и за дълъг път. Страничната опора, която предлагат е отлична. Като цяло в купето няма голям брой поставки, но това е защото колата е създадена за каране, не за разсейване. Това личи и от арматурното табло, където са поставени типично спортните кръгли инструменти.

    Окачването на 156 Sportwagon не е безкомпромисно спортно. От това леко страда пъргавината, но автомобилът въпреки това притежава отлично пътно поведение - как ли би могло да бъде иначе при модел на Alfa Romeo. Возията е комфортна, не позволява на неравностите да тормозят пасажерите. Спирачките могат да се похвалят с добра ефективност дори при натоварен автомобил.

    Най-мощният двигател, който се поставя в 156 Sportwagon, е 2.5-литров V6. Той осигурява шеметна динамика на сравнително компактното возило. За максимално изстискване възможностите на мотора се изисква често превключване на предавките на 6-степенната скоростна кутия. Това обаче едва ли е неудобство за водачите със спортен характер. Не по-малко от ускорението впечатлява звукът, който се разнася от ауспуха при високи обороти - отново типичните за Alfa Romeo таланти.

    За съжаление добрата динамика се компенсира със сравнително висок разход на гориво. Особено в града, в чиито тесни улици 156 Sportwagon има известни предимства пред конкурентите си, бензинът неконтролируемо минава през впръскващите дюзи.

    В най-високата си версия и заради акциза, който се налага на мощните двигатели у нас, цената на 156 Sportwagon 2.5 достига 75 000 лв. Разбира се при конкурентите ценовата ситуация не е по-розова. Когато към цената прибавим и оборудването се налага изводът, че италианската машина се позиционира в златната среда на нашия пазар в своя клас.

    При тези сравнения обаче не се включва основното предимство на автомобила. А то е серийното оборудване с един уникален дизайн, след който ще се обръщаме още доста дълго време. И звезди като Катрин Зита-Джоунс ще продължават да карат,а не да носят своите бижута.

    Петър Иванов
    sigpic
    SCUDERIA ITALIA
    BMW 5-er
    BMW 7-er
    Fiat GP

  • #2
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #3
      156 2.4 JTD sportwagon 140hp 2000

      Comment


      • #4
        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW '2001
        140 HP + Chip Tuning -> ex
        Alfa Romeo 159 1,9 JTD SW '2006
        Born to make me happy

        Comment


        • #5
          Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

          Comment


          • #6
            Aprilia Mojito & XTrail '06 T30 QR25 AT
            Ex Alfa 156 1.8 TS Sportwagon '00 /Alfa164 2.0 TS /Alfa155 2.0 TS /Alfa33 1.5 4x4
            Lancia Ypsilon '02

            Comment


            • #7
              .....когато фактите говорят.........
              sigpic156 SW 2001 бивша.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ALFonsOlder Покажи съобщение
                .....когато фактите говорят.........
                Голфаджиите казват : "Не е верно"
                „За мен най-лошото в България, е чудесното наслаждение, което имат тук хората да се преследват един друг и да развалят един другиму работата.“ (13.12.1881) - Константин Йосфи Иречек

                Comment


                • #9
                  Хубав материал.
                  Пък аз ще го кажа по просто - дизайна е нещо много хубаво.
                  Само че хората които си купуват комби .... ами купуват си го за да могат да съберат в него повече багаж, а не заради красотата му.
                  И поради тази причина в момента карам Ланча а не Алфа.
                  Алфа нямат нито един семеен автомобил с последните 20 години. ( пропуск ли е това ?)
                  И ако 380 литра багажник за 156 SW и невероятният прогрес със 159 и неговият багажник с обем 405 литра са идеята която могат да предложат на хората обичащи марката със семейства. Ами мерси.

                  Сега ще се почне ама тя любовта, ама красотата пък дизайна.
                  Ами да ама маркетинга къде е ?
                  Алфа може и да не е премиум марка , но в замяна на това не е евтина. Та какъв е шанса млад човек на 20 години да си купи Алфа СВ?
                  Доста пари са си. Колцина могат да си го позволят ?

                  А дали улегнал човек със семейство, деца и съответно подходящите доходи би си я купил ? Ами защо не - нали няма да може да отиде с нея на почивка с цялото си семейство ( винаги може да остави едното или и 2-те деца на бабатаа ведно с багажа им)
                  Е какво излиза ?
                  Кажете ми какво излиза ?


                  Тъпа история а ?

                  А СВ - си е много красива кола, но целевата група на хората които биха си купили подобен автомобил определено гледа функционалността а не толкова външният вид.

                  Ако някой може да ме обори - нека заповяда.
                  Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                  ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                    А СВ - си е много красива кола, но целевата група на хората които биха си купили подобен автомобил определено гледа функционалността а не толкова външният вид.

                    Ако някой може да ме обори - нека заповяда.
                    Аз мога
                    Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                    Comment


                    • #11
                      Молим - очаквам включване.
                      Ама утре че сега е време за сън.
                      Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                      ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                      Comment


                      • #12
                        Като начало данните за багажниците хич не ти отговарят на истината. На 156 е 360литра а на 159 е 445литра което я праааави прилично комби
                        Last edited by thecleaner; d.m.y г., 03:53.
                        Fiat Punto 1.4GT 1996
                        Hyundai Tucson 2.0 2007
                        Renault Clio 1.5 2019

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от pr_00f Покажи съобщение
                          Ако някой може да ме обори - нека заповяда.
                          Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                          Аз мога
                          И аз мога, може би, но ме мързи
                          Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2000 ех

                          Comment


                          • #14
                            Според мен Спорт Вагона на 156 е едно от най-красивите комбита.
                            sigpic
                            Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
                            Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

                            Comment


                            • #15
                              Proof, и друг път е ставало дума, че Вагона побира доволно количество багаж - пълнил съм го до тавана плюс петима пасажери, карал съм го пълен със сгънати седалки, и не на последно място либричката, с която си решил транспортните проблеми на семейството си е същата на габарити и с една идея по-голям багажник, което е несъществено
                              Повечето хора, които познавам и карат комбита нямат деца и семейства, просто автомобилите ги кефят - вика му се лайфстайл комби, пазарен дял който се разширява адски бързо. Ако искаш да возиш челяд "ала Фикултето" си има миниванове - също бурно разрастваш се сегмент.
                              Last edited by RPWWD; d.m.y г., 11:13.
                              Giulietta 1,6 JTDm 2013
                              156 SW 1,9 JTD 2003

                              Comment

                              Working...
                              X